- Náročnost: 1 z 5
- Délka trasy: 3.7 km
- Celkové stoupání: 22 m
Lesní cesta ze Šindelové do Dolní Rotavy
Pokud jste vyznavači horské cyklistiky a asfaltové silniční úseky nejsou pro vás tou správnou volbou, tak pro vás bude tato alternativa tou správnou náhradou. Cesta vede lesem mezi Šindelovou a Jindřichovicemi. Jen první kratičký kousek je asfaltový, u loveckého zámečku Favorit se cesta změní na ryze lesní se zpevněným podkladem.
Tři osvěžující brody
První brod je pouze na oťukání
Na tak krátkém (4km) úseku na vás čeká osvěžení v podobě 3 brodů. Každý z těchto brodů je možné sice překonat suchou nohou, ale obzvláště ten první je lepší projet na kole. V období po zimě a po delších deštích v něm bylo sotva 10 cm vody, takže suchou nohou jej zdoláte i při průjezdu. Podklad v brodu je betonový, rovný, zkrátka nečeká v něm na vás žádné nebezpečí. Kromě toho, lávka, která umožňuje přechod i s kolem přes řeku už je v dost narušeném stavu a opravdu je bezpečnější říčku projet.
Druhý brod vás dokonale prověří
Druhý brod následuje zanedlouho a kdo si na něj alespoň poprvé nevěří, ať raději obejde. Minimálně je dobré před ním zastavit a prohlédnout si co a jak. Oproti tomu prvnímu, symbolickému brodu, je v tomto druhém o poznání více vody. To by ale nebyl zas tak zásadní problém. Podklad dna je totiž tvořen velkými nepravidelnými kameny. Jistě si dovedete představit, jak se chová takový kámen, když je mokrý. Pokud byste si opravdu na průjezd brodu troufli, tak je lepší jej projet ve vyšší rychlosti a nechat kolo odvést svou práci. Samo si najde cestu mezi kameny.
Třetí brod si opravdu vychutnáte
Třetí brod se nachází skoro na samém konci lesní cesty těsně před výjezdem na hlavní silnici. Tento brod je nejdelší a zřejmě nejhlubší. Jeho projetí je ale zcela v pohodě. Podklad je tvořen betonovými panely, na kterých nehrozí sklouznutí kola mezi kameny, jako v případě druhého brodu. Pozor ale na rychlost. Pokud budete příliš rozjetí po předchozím delším sjezdu, mohlo by vás mírně překvapit, že vás množství vody výrazně zbrzdí. Základní pravidla jízdy v terénu byste totiž neměli podcenit nikdy.
Mapa trasy