Rubriky

•  Délka trasy: 35.5 km
  •  Celkové stoupání: 539 m
  •  Vhodné pro cyklovozík: Ano
  •  Zájmové body: •Národní park •Rysí výběh •Jelení výběh •Jezerní slať •Pramen Vltavy

Popis cyklotrasy

Začínáme na parkovišti v Modravě u soutoku Modravského a Roklanského potoka, který dává vznikat řece Vydře. Za chatou U Tří sluk hledáme odbočku vpravo, kde začíná Vltavská cyklotrasa – modrá turistická značka. Po této budeme mírným sklonem stoupat až k rozcestí Na Ztraceném. Zde můžeme dále po modré značce pokračovat až na Březník za výhledy, které se jen tak neomrzí, či můžeme rovnou odbočit vlevo a pokračovat po Vltavské cyklotrase k pramenu Vltavy.

Odtud nás čeká poměrně prudký, fyzicky náročnější výšlap kolem Černé hory. Tímto se dostaneme do nejvyššího místa okruhu – do nadmořské výšky 1272 metrů. Zanedlouho od překonání nejvyššího místa na trase budeme odbočovat na rozcestí U Pramene Vltavy vlevo na modrou turistickou značku – cyklotrasu č. 7. Za nedlouho za odbočkou nás čeká zastavení u pramene Vltavy. Odtud budeme až do Kvildy klesat a kochat se krásami šumavské krajiny. V Kvildě se pro zkrácení okruhu můžeme napojit na cyklotrasu č. 33 do Korýtka. Ta však vede po silnici. My volíme záživnější, delší variantu po cyklotrase 331 přes Horskou Kvildu. Zde můžeme navštívit Jelení výběh, Rysí výběh či Jezerní slať. Před cílem v Modravě prověří zbytky našich sil ještě jedno kratší stoupání kolem vrchu Antýgl. Dojezd do Modravy je již jen svižným sjezdem z kopce po silnici přes Filipovu Huť.