Rubriky

•  Délka trasy: 38.6 km
  •  Celkové stoupání: 668 m
  •  Vhodné pro cyklovozík: Ano
  •  Zájmové body: •Vyhlídka •Národní park •Rysí výběh •Jelení výběh •Jezerní slať

Popis cyklotrasy

Okruh začínáme na parkovišti na Kvildě. Odtud se vydáváme směrem Horská Kvilda po cyklotrase 331. Ta vede z části podél silnice a teprve pár set metrů před Horskou Kvildou vede po silnici. Cestou z Kvildy do Horské Kvildy můžeme navštívit Jelení výběh, Rysí výběh či Jezerní slať. Po dojezdu do Horské Kvildy se vydáváme vlevo na cyklotrasu 1042. Zde dojde k první prověrce sil. Čeká nás nedlouhý výšlap kolem vrcholu Antýgl (Sokol). Dostaneme se do Korýtka u Filipovy Hutě. Odtud vede cyklotrasa po silnici, po které se rychlým sjezdem dostaneme do Modravy.

Z Modravy na jedno z nejkrásnějších míst okruhu – Březník

V Modravě na první křižovatce směřujeme doleva, abychom se napojili na Vltavskou cyklotrasu. Ta nás lehkým mírným stoupáním podél Modravského potoka dostane téměř až k Březníku. Šumění potoka a výhledy, které se jen tak neomrzí, dají zapomenout, že stoupáme na šumavský vrchol. Teprve poslední kousek před pauzou na občerstvení na Březníku je strmější. I tak se to dá ale vyjet i bez elektrické dopomoci.

Z Březníku vstříc nejvyššímu bodu na trase

Zpět z Březníku budeme pokračovat cca 1 km z kopce po téže cyklotrase podél potoka. Na rozcestí Na Ztraceném se dáme vpravo opět na Vltavskou cyklotrasu. Odtud budeme stoupat více a strměji. Čeká nás jeden dlouhý a jeden strmý výšlap až do výšky 1272 m nad mořem. Odtud to pak bude přes Bučinu převážně z kopce či po rovince, na které kilometry rychle odsýpají. Zpět do Kvildy se dostaneme sjezdem přes Hraběcí Huť.