Rubriky

•  Délka trasy: 35.5 km
  •  Celkové stoupání: 539 m
  •  Vhodné pro cyklovozík: Ano
  •  Zájmové body: •Národní park •Rysí výběh •Jelení výběh •Jezerní slať •Pramen Vltavy

Popis cyklotrasy

Výlet začínáme na Kvildě, odkud se cyklotrasou č. 331 vydáváme směrem k Horské Kvildě. Cyklotrasa vede částečně souběžně se silnicí a částečně přímo po ní. Provoz aut tu však není nijak extrémní a (dle osobních zkušeností) řidiči bývají ohleduplní, za což jim dík. V Horské Kvildě hledáme odbočku vlevo na cyklotrasu č. 1042. Ta se nachází krátce za infocentrem. Odtud nás čeká první výšlap, který prověří naši fyzickou připravenost. Následně se přes Korýtko dostaneme po silnici rychlým sjezdem do Modravy – nejnižšího místa na trase. Odtud budeme setrvale stoupat až na nejvyšší bod na trase ve výšce 1272 metrů – u Černé hory. Z Modravy vede pohodová cyklotrasa podél Modravského potoka. Po ní můžeme dojet až na Březník či se vydat přímo k prameni Vltavy na rozcestí Na Ztraceném vlevo.

Za ním se stoupání poněkud zvýší. Překonáním nejvyššího bodu bude ale hlavní dřina okruhu odmakána. Za nedlouho po prudkém sjezdu odbočíme vlevo na modrou turistickou značku, kde navštívíme pramen Vltavy. Od něj to bude zpět do Kvildy již jen z kopce, díky čemuž se nebudeme vydávat z posledních sil a můžeme se tak jen kochat krásami šumavské krajiny. Po dojezdu do Kvildy pak můžeme ještě za odměnu navštívit Jelení výběh, Rysí výběh či dále směrem k Horské Kvildě Jezerní slať.